Salzkammergut útinapló I. – St. Wolfgang, Wolfgangsee

Én vagyok az a lány, aki a nyári hőségben nem forró homokról és türkizkék tengerről ábrándozik (na jó, néha azért mégis), hanem inkább hűvös vizű tavakról, felhőkről meg hegyekről. A kánikulában császkálás illetve fetrengés nem tartozik a kedvenc elfoglaltságaim közé, még szerencse, hogy pár éve rájöttünk, hogy nekünk sokkal jobb, ha inkább ősszel meg tavasszal vakációzunk. Most viszont a barátnőkkel kezdtük el szervezni a mininyaralást, és mivel egy komplett Mission: Impossible részt lehetne forgatni a folyamatról, azaz hogy találjunk egy mindenkinek megfelelő helyszínt plusz időpontot, ezért igyekeztem nem én lenni a szűk keresztmetszet. Sok vacillálás után Salzkammergut mellett döntöttünk, aminek én nagyon örültem, mert egy ideje rá voltam pörögve Hallstattra meg az egész környező tóvidékre.

Salzkammergut útinapló

A vágyott időjárást megkaptam, túlságosan is, eső nélkül azért jobb lett volna. Nagy elázások nem voltak, egyedül Salzburgban öntött minket nyakon az ég, de ott úgyis mindegy volt. Én kimondottan élveztem, hogy az itthoni kánikula után néhány napig 12-15 fokban, illetve sálban-kabátban kóvályogtunk, szerintem ez az ideális városnéző/kirándulóidő.

WOLFGANGSEE

A főhadiszállásunk Sankt Wolfgangban, a gyönyörűséges Wolfgangsee partján található városkában volt egy helyes és tökéletesen felszerelt apartmanban. Bár kicsi ez a város, néhány napig biztos itt is el lehet lenni itt is, mert egy csomó kirándulási lehetőség van, és nagyon hangulatos hely. Első nap, miután odaértünk, tettünk egy sétát a szűk utcákon, megnéztük a tópartot meg a hatalmas hegyeket, aztán befizettünk egy Wiener Schnitzelre áfonyalekvárral.

Salzkammergut útinapló Salzkammergut útinapló Salzkammergut útinapló Salzkammergut útinaplóRántott hús

Suppenkomás (a kedvenc német szavam) fejjel kiszúrtunk egy kis templomot a szállásunktól nem messze a hegytetőn, úgyhogy elindultunk megkeresni a hozzá vezető utat. Ott fent, a kép jobb sarkában látható a komplexum:

Salzkammergut útinapló

Ebből egy hatalmas kitérővel megtett séta lett, de kicsit sem sajnáltuk, mert szuper volt a hegyen kószálni a magányos alpesi házak, zöld mezők meg a legelésző bocik között. Végül kb. két óra alatt abszolváltuk a túrát, aztán egy másik úton mentünk vissza, hátha az rövidebb lesz. Nos, konkrétan a hotellel szemben nyíló kis utcában értünk vissza a városba. :D De mondom, semmi probléma, közben ilyeneket láttunk:

Salzkammergut útinapló Salzkammergut útinapló Salzkammergut útinapló Salzkammergut útinapló Salzkammergut útinapló Salzkammergut útinapló Salzkammergut útinapló Salzkammergut útinapló

Aztán hosszas keresgélés után megtaláltuk a templomot, aminek részünkről csupán annyi jelentősége volt, hogy elértük a célt, leültünk a padra, amelyet kifejezetten úgy pozicionáltak, hogy tökéletes panoráma táruljon az ember elé. Csend volt, friss levegő, alattunk a tó, szemben a hegyek, és ez most végtelenül közhelyes, de elég tökéletes pillanatok voltak ezek ott fent. Még az sem érdekelt senkit különösebben, hogy senki nem hozott magával vizet, mert hogy úgyis csak felsétálunk “ahhoz a templomhoz”, szóval a kisebb hegymászás után pettyedt tikkadtunk, de a látvány tényleg mindenért kárpótolt.

St. Wolfgang, WolfgangseeSt. Wolfgang, Wolfgangsee

Sötétedésre hazaértünk, egy helyre hordtuk az összes nasit meg italkát, és egy nagyon lájtos levezetés után kitaláltuk, hogy másnap Salzburgba megyünk. Nem ez volt életünk döntése, de erről majd a következő posztban. Azt viszont még most leírom, hogy Salzkammergut, vagyis ez a hegyes-tavas környék hihetetlenül gyönyörű, és hetekig ellennék itt. Mondja ezt az, aki szerelmes Olaszországba, és mégis, egy ilyen steril hely is ámulatba tudja ejteni.

St. Wolfgang Alpesi ház a hegyen Hortenzia mindenhol Wolfgangsee Schiffstation Terasz a tóparton Ilyen szép kapuk vannak St. Wolfgangban Hegyi palota

Hasznos infók

Szállás: Apparthotel St. Wolfgang, Wolfgangsee – végignyálaztunk egy rakat szállásos oldalt, és a környéken ez tűnt a legjobbnak ár-érték arányban. Tiszta, szép szobák, az apartman mindennel felszerelt, közvetlenül alatta bolt, éttermek a közelben. Illetve minden van a közelben, mert a város kellős közepén található a szálloda, és a város eleve picike.

Étterem, ahol jókat ettünk: Dorf-Alm zu St. Wolfgang – mindenki nagyon jól választott, vagy tényleg minden kaja finom. Kipróbáltunk egy fenszibb helyet is a tóparton, a Seerestaurant nevű éttermet, az étel ehető volt, de a kiszolgálást tekintve ár-érték arányban nem volt túl meggyőző.

Út hossza (Győrtől): 424 km, autóval kb. 4,5 óra.

St. Wolfgang a térképen.

A másik két epizód:

Salzkammergut útinapló II. – Salzburg, Hallein, Liechtenstein-szurdok
Salzkammergut útinapló III. – Bad Ischl és Hallstatt

10 hozzászólás a következő bejegyzésen: “Salzkammergut útinapló I. – St. Wolfgang, Wolfgangsee

1. Úúú, de jó poszt! Párommal idénre terveztük, hogy mi is ellátogatunk a környékre, de ez már csak jövőre jön össze, ahhoz viszont felbecsülhetetlen értékű infókat kaptam most tőled :) És még jobban rákívántam erre a kirándulásra a hihetetlen szép fotóidnak köszönhetően. Alig várom a következő részt!!! :)

1. Bocsi, hogy csak most válaszolok, de valamiért fenn akadt a kommented a védelmi hálón.
      Jövök még ám infókkal, és amúgy bármikor visszajönnék ide, mert mi is csak a töredékét láttuk az itteni szépségeknek. Csak ajánlani tudom, gyönyörű vidék ez, menjetek! :)

2. Atyaég, csodás helyeken jártatok! Az instás képeid is ámulatba ejtettek, de ezen szinte érzem én is a friss hegyi levegőt! :D Nekem ezek a vidékek is nagyon bejönnek és emlékszem, én is utaztam ki úgy Németországba a barátnőmhöz, hogy itthon 40 fok volt, náluk meg eső, szél és 18. Annyira élveztem :)
    Az a tükrös kép, meg a panorámás, padon ücsörgős nagyon szuper! :)

1. Eszméletlen szép környék, de várd csak ki a végét, Hallstatt atomdurván gyönyörű (mondjuk a képek nem fogják visszaadni ezt kellőképpen).
      A nyári hőségből tök jó elmenekülni egy ilyen őszi klímájú helyre. :)
      Köszi! :) Zen-állapot volt ott fenn a hegyen. :)

3. Ezek a képek olyanok, hogy legszívesebben most azonnal indulnék is. :) Szóval neked köszönhetően most felvettem ezt a vidéket is a végtelen hosszúságú listámra. :)

1. Örülök, hogy ilyen hatást váltanak ki! :) Mindenképpen érdemes ide eljönni, nagyon szép környék, sok benne a lehetőség, és hihetetlen nyugalmat árasztanak ezek a hegyek meg városkák.

4. Gyönyörűek a képek, olyan bájos, vidéki hangulatot árasztanak! :) Igazság szerint én már kinéztem ezt a vidéket magunknak, különösen Hallstattot, mert onnan folyamatosan bombázott képekkel egy időben a világutazó, úgyhogy kénytelen voltam számításba venni. :) Már nagyon kíváncsi vagyok a folytatásra is!

1. Köszönöm! Ezek az alpesi házak szörnyen hangulatosak, gondolom ősszel-télen még inkább. Hallstatt meg aztán még koncentráltabban árasztja ezt az atmoszférát, igazán érdemes elmenni oda. Jövök majd képekkel hamarosan. :)

5. Ó, de gyönyörű! Imádom az ilyen alpesi kis házikókat, annyira hangulatosak! Mit gondolsz, autó nélkül mennyire elérhető egy hasonló hely? :)