Nápoly vagy Sorrento jobb bázis egy campaniai utazáshoz?

Amikor először utaztunk Campaniába, sokat vacilláltam, hogy Nápolyban vagy Sorrentóban legyen a bázisunk. Akkor még nem döntöttem el, hogy mennyi látnivalót (és melyikeket) szeretnék belesűríteni az 5 napba, illetve magamat valamennyire ismerve úgy gondoltam, Nápoly kaotikussága nem fog megnyerni magának. Aztán Kata posztja azonnal meggyőzött, hogy ne vacakoljak olyan kis üdülőfalvakkal mint amilyen Sorrento, menjek be Nápoly sűrűjébe, mert jó lesz az nekem. Akkor ki is maradt az egész Amalfi-part és Sorrento is, idén viszont két napot szántunk az említett térségre, úgyhogy megkísérlem megválaszolni a címben szereplő kérdést, amely egyébként utazós csoportokban is vissza-visszatér.

Próbálok objektívan írni a dologról, amit több tényező is nehezít, például imádatom Nápoly iránt vagy az a tény, hogy rettenetes időt fogtunk ki Sorrentóban és az Amalfi-parton is.

Az ideális megoldás

Ki is térek szépen a válaszadás alól, és inkább azt javaslom, hogy ha szeretnéd bejárni az Amalfi-partot és Nápolyt is, akkor érdemes megosztani az utazást, és pár éjszakát Nápolyban, párat pedig Sorrentóban tölteni. Utóbbi helyett választhatod az Amalfi-part valamelyik városát is, arra nagyjából lehet számítani, hogy Positano és Amalfi méregdrága, de akad pár helyes település, ahol azért nem esélytelen normális áron foglalni.
Én, így utólag okoskodva pár nap Nápoly után az Amalfi-parton szállnék meg Sorrento helyett, mindjárt mondom, hogy miért.

nápoly vagy sorrento vagy amalfi part

Nápolyra ne csak bázisként tekints

A repülő itt száll le, és lehet, hogy már mennél is valami szebb, kulturáltabb, kifinomultabb városka felé, de azért gondold végig, hogy mit veszítesz, ha Nápolyt kihagyod az egyenletből. Az itt-ott elkapott megjegyzések alapján azt látom, hogy egy nagyon megosztó város: vagy szörnyen utálja vagy szörnyen imádja az ember. Az első campaniai utazásom előtt én is sokat hezitáltam, hogy válasszam-e inkább az “egyszerűbb utat”, és Sorrentóban keresgéljek szállást, de hálisten volt annyi eszem, hogy adjak egy esélyt Nápolynak, és egy olyan szerelem lett, amire egyáltalán nem számítottam, és ami még közelebb hozott Olaszországhoz. Azóta is igyekszem mindenhol, ahol csak szóba kerül megcáfolni a híreszteléseket, de ebbe nem megyek bele, a bejegyzés végén találsz 3 linket, ahol bővebben olvashatsz a városról.

nápoly vagy sorrento

A lényeg, hogy bár kiindulópontnak sem rossz, mert pl. Ischiára és Procidára innen a legkönnyebb eljutni, illetve Capri is kb. egy óra hajóútra van, maga a város megér egy önálló utazást. Ha csak pár órád van szétnézni Nápolyban, nem valószínű, hogy be fog rántani az a sűrű, dél-olasz életérzés, szánj rá pár napot, ha már itt jársz.

Sorrento, már amit láttam belőle

Sorrento aranyos város, de szerintem nem egy kihagyhatatlan hely, főleg a környék többi településéhez viszonyítva. Tipikus turistás üdülőváros, Nápoly után hatalmas kontraszt volt. Egyébként szép, tök jó, ahogyan a magas sziklafalak a tenger fölé meredeznek, gyönyörű a naplemente a Villa Comunale teraszáról, illetve van pár izgi látványosság, amiből sajna mi csak néhányat láttunk, ugyanis végtelenül szar idő volt az ottlétünkkor. Viszont annyit le tudtam szűrni, hogy nagyon körbelengi ez a nyaralós hangulat, szuvenírárusokkal, turistás éttermekkel, de talán még abban a mennyiségben, ami nem ront az összképen, legalábbis a kora tavaszi off-season időszakban.

Sorrento Nápolyból vonattal egy óra alatt elérhető, a vasútállomáson a Circumvesuviana felirat felé menjetek, ott tudtok jegyet is venni, és egy meglehetősen lepukkant szerelvényre számítsatok. A menetrendet itt tudjátok megnézni.

A legizgalmasabb pontja a városnak szerintem egyértelműen ez:

sorrento látnivalók

Nagyon sajnálom, hogy a Marina Grande kimaradt, valószínűleg az a legcukibb része a városnak, de az utolsó napunk volt Sorrentóra szánva, azonban ömlött az eső, és egyszer megpróbáltunk esernyővel nekiindulni, de olyan vízátfolyások voltak a mélyebben fekvő részeken, hogy visszasomfordáltunk a fagyizónkba.

sorrento látnivalók we love puro

Reggelihez (és fagyizáshoz!!) nagyon ajánlom a Pure Gelatót, mindenféle mentes és egészséges (meg nem annyira egészséges) finomságuk van, az utolsó szakadóeső-napunk felét itt töltöttük, és olyan nutellafagyit ettem, amiben szerintem a nutellán kívül tényleg semmi nem volt.

És az Amalfi-partra akkor hogyan is jutok el?

Nápolytól az Amalfi-part viszonylag messze van, nem kivitelezhetetlen eljutni oda, de Positano esetében több mint két óra az út, és Sorrentóban át kell szállni a vonatról buszra (egyébként az állomás mellől indulnak a buszok). Sorrentóból hajóval vagy busszal lehet eljutni az Amalfi-partra, előbbivel nincs tapasztalatom, a buszos út viszont nagyon kemény, kell hozzá az erős gyomor. Gyakorlatilag nincs 100 méternyi egyenes szakasz az egyórás úton, és ezt most mindenféle túlzás nélkül mondom, hazafelé direkt figyeltem. Egy óra tömény horror volt nekem, pedig már sokat edződtem buszozás téren.

Marad még az autóbérlős sztori, ebben két dolog lehet szívás: az egyik, hogy ehhez a kanyargós és nagyon szűk úthoz azért erős vezetési skillek szükségesek, ha egyszer szembejön egy busz, ő nem fog kitérni, és nem nagyon van hova lehúzódni. Szerintem bevállalható, hányósoknak valószínű jobb is lesz egy autóban. A másik szívás pedig a parkolás. Szezonon kívül valószínűleg megoldható, viszont főszezonban a szerpentin mentén is végig kocsik állnak a városok között, ezzel kapcsolatban viszont nincs tapasztalatom, így azt javaslom, informálódj, mielőtt autóval vágsz neki a partnak.

Honnan könnyebb eljutni a szigetekre? (Capri, Ischia, Procida)

Ha Procidára vagy Ischiára szeretnél eljutni, Nápolyból indulj. A kikötőben tudsz jegyet venni (nem kell előre megvenned az interneten, legfeljebb a menetrendről tájékozódj), csak arra kell figyelni, hogy a nagyobb és lassabb hajók a kikötő keleti, a gyorsabb és kisebb hajók pedig a nyugati részéből indulnak, és kb. 1 km a két pont között a távolság (én a gyorsabb hajókat ajánlom, hamarabb véget ér a szenvedés :D).

Procida látkép

Nápolyból Capri is megközelíthető, a gyorsabb hajóval kb. 1 óra az út, Sorrentóhoz azonban jóval közelebb van ez a sziget, így ha nem akarsz sokat hajókázni, netán tengeribeteg vagy, ehhez a kiruccanáshoz válaszd Sorrentót.

A három sziget közül még csak Procidán jártam, és mivel akkor világossá vált számomra, hogy még mindig nem bírom a tengert, valószínű a másik két sziget még jó darabig felfedezetlen marad számomra. Procidát viszont teljes szívből ajánlom, nem egy kompromisszum-megoldás. Csupa színes ház a sziget, és a három célpont közül talán ő a legkevésbé felkapott – amit amúgy nem nagyon értek -, a lényeg könnyen bejárható, azoknak pedig, akik szeretnek fotózni, igazi aranybánya.

Nekem az a véleményem, hogy jobb, ha inkább többször visszatér ide az ember, iszonyú sok a látnivaló, már maga Nápoly is megér egy önálló nyaralást, és bár az Amalfi-partot is (elvileg) be lehet járni egy nap alatt, én szívesen allokálnék rá majd egyszer 3-4 napot, hogy szép nyugiban meg tudjam nézni a városokat. A slow travel híve vagyok, így kicsit égnek áll a hajam, amikor valaki 3 nap alatt akarja letudni Nápolyt, két szigetet, Sorrentót meg Positanót mondjuk.

Ha maradt benned kérdés, írj nyugodtan kommentet vagy üzenetet, illetve ha Nápoly mélyebben is érdekel, olvasd el a beszámolóimat a városról:

Egy nap Nápolyban egyedül
Nápolyi hangulatok
Nápoly és környéke – 8 dolog, ami a leginkább megmaradt bennem

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a Travel Journalt a Facebookon, ahol mindig értesülhetsz az újabb posztokról; további képekért pedig látogass el az Instagramomra!

2 hozzászólás a következő bejegyzésen: “Nápoly vagy Sorrento jobb bázis egy campaniai utazáshoz?

1. Egyetértek minden szavaddal. Nápolyt én is úgy reklámozom mint a szívem csücskét :)
    A szigetekhez csak annyi jegyeznék meg, hogy Ischia nagyon barátságos hely, semmi extra, egy tipikus nyaralószigetnek tűnt nekem az ott eltöltött 1 nap alapján, de mindenki végtelenül barátságos volt, és nem voltak horror árak.
    Capri pedig gyönyörű, ez kétségtelen, de iszonyú emberáradat önti el a szigetet nyaranta, emiatt nekem nagyon kiábrándító is volt egyben. Szerintem kicsi az a sziget annyi túristának amennyi elözönli, és ez sokat levon az élvezeti értékéből. Ha visszamennék, csakis március-április vagy késő októberi időszakban, akkor talán elviselhető.
    De először mindenki menjen Nápolyba! :)

2. Capriról a barátnőim is ezt mesélték (ők átmentek Nápolyból), bár akkor még annyi turista nem volt, de mindenhol méregdrága üzletek (mondjuk legalább nem a bazári gagyi szarok), és horror árak az éttermekben. De Positano is ilyesmi, emiatt nem is volt rám akkora hatással, hiába gyönyörű az egész partszakasz.
    Ischiára szívesebben mennék, de majd csak ha legyőztem a tengeribetegséget. :D Addig meg marad Nápoly! :)